Lilypie Second Birthday tickers Lilypie Maternity tickers

Tuesday, June 25, 2013

Hamnah & Taska


Bismillah..

Hamnah start ke taska bila dia umur 3 bulan. Masa tu susah sangat nak ajar dia minum guna botol susu.Dia sanggup menangis dna berlapar dari minum dengan botol. Ohhoooo...susah hati betul. Dengan rasa kesian, tak sampai hati nak tinggalkan dia kat nurseri, ditambah lagi dia yang seperti tak stuju dirinya ditinggalkan dan di suap dengan botol. Akhirnya decide untuk tukar ke taska rakan bayi, al-Humairak milik seorang akhawat. Taska memang pandai train. Akhirnya Hamnah berjaya minum menggunakan botol susu dengan bahagia. Ummi pun sedikit lega dan tenang berada di lab. Walaupun jaraknya jauh, tapi hati lebih tenang meninggalkannya di situ. And I really trust that taska since they all know tahap perkembangan baby and apa yang terbaik untuk mereka. And since diorang menitik beratkan soal pemakanan yang baik, itu menambahkan lagi keyakinan kami. Cumanya Hamnah selalu got fever sebab ramai baby and toddler di situ. Ramai parents suka dengan taska ni.

Selepas kami pindah ke Villa Tropika saya decide untuk hanar Hamnah ke taska di apartment sahaja supaya saya tak membazir masa dalam jam pergi ambil Hamnah petang-petang. So that saya pun boleh spend more time with the kids and also masaking for dinner.







The new taska fill full with toys... I'm not sure with their learning module since they are very new. But seems like Hamnah mungkin akan lebih banyak main dari baca. Hamnah sangat suka membaca koooot... Begitu juga dengan pemakanan. Pada suatu hari, abi report bila ambil Hamnah dari Taska, Hamnah tengah makan french fries.. Ohhhhhhhh sungguh tak sihat. Dia bagi anak aku makan fast fooood? I think taska tak patut serve makanan macam tu untuk anak orang ok.






Dari dulu sampai sekarang saya masih lagi rasa sedih bila nak biarkan Hamnah ke taska. Rasa bersalah juga pada anak bila terpaksa tinggalkan dia bawah penjagaan orang lain dari pagi sampai petang!!! Sedangkan dia anak saya. Kenapa orang lain yang lebih menjaga dia. Walaupun sekarang dah ada the second, perasaan untuk biarkan Hamnah ke taska still sama. Saya akan update apa yang dia buat setiap hari di taska. Kalau saya ada duit berjuta, saya lebih suka kerja jaga mereka.

Mungkin kerana saya adik beradik tak pernah di jaga orang lain(kecuali saya yang dijaga sekejap oleh relative ayah bila ummi kerja). Bila saya balik sekolah saya tahu ummi saya ada(ummi saya bekerja dari rumah) dan adik-adik saya ada.

hehe..... nak jadi supermak yang boleh handle family and dapat duit jugak....

1 comment:

Unknown said...

Salam, saya baru berpindah ke villa tropika apartment, nak minta pendapat pasal hantar anak kat bawah apartment ni, boleh tak email sy di fazrinamohdisa@gmail.com