Lilypie Second Birthday tickers Lilypie Maternity tickers

Wednesday, April 13, 2011

Saya Pada Hari Ini

Tiba-tiba tertarik nak buat kerjani. Padahal sebelum ni tak minat pun....



1. Bekas kekasih saya adalah :
- pasu bunga lama saya, pokok bunga tahi ayam dan keembung yang saya suka tanam dulu. sekarang dah tak berpeluang sangat. Sesungguhnya saya sangat rindu pada mereka.

2. Saya sedang mendengar :
- ketukan keyboard laptop saya dan orang lain punya jugak di bilik tutor ini. Any small things yang mengeluarkan gelombang acoustic insyaAllah akan di dengari dengan mudah kerana bilik ini kedap dari bunyi-bunyi luar. student juga tengah mode exam... jadi internet juga dapat digunakan selaju-lajunya.

3. Mungkin saya patut:
Berhenti mentelaah benda-benda di internet dan meneruskan penulisan proposal master saya. Kerana ianya bakal dihantar sebelum 29 April 2011. Kalau tak, sila bermimpi untuk sambung master untuk sem ni dan bersedia untuk daftar master tahun depan.

4. Saya suka :
Saya suka membaca dan menulis dengan rasa tenang. Tapi tak begitu berpeluang untuk mengadakan itu semua. Sebab apa yang suka baca dan tulis bukanlah berkaitan dengan master saya. Jadi ada sedikit kekacauan disitu. Apapun cinta membaca dan menulis untuk akademik perlu dipupuk dengan jayanya.

5.Sahabat-sahabat baik saya :
- semuanya saya sayang sangat-sangat. Selepas kahwin, sahabat baik saya adalah zauj saya yang tercinta. saya selalu cerita macam-macam, minta macam-macam kat dia.... haaa...baiknya dia... hehe... sila doakan agar suami-suami kita menjadi orang yang soleh, musleh, taat beragama dan dapat menjaga keluarga dengan modal tersebut.

6.Saya tak paham :
- kenapa komputer yang telah dihadiahkan kepada saya di bilik tutor ini sangat lembab. padahal ianya baru di format dan dibekalkan dengan antivirus yang berlesen lagi (setelah diadukan). Maka saya sangatlah bengang yang tak tertanggung dengan kelembapannya. Maka pada harini saya membawa laptop kesayangan saya ke tempat kerja. Saya akan cari en Azlan lagi untuk menyelesaikan masalah rumit ini.

7.Saya kehilangan :
- internet broadband setelah en. Zauj memberhentikan perkhidmatannya kerana kami tak banyak menggunakan khimatnya setelah masing-masing berkerja. Underused. Jadi dapatlah en. Zauj meningkatkan kadar savingnya setiap bulan daripada membayar talian broadband untuk saya(walaupun dia jer yang selalu guna)

8.Ramai yang berkata :
- Saya sesuai jadi cikgu, terus tanya saya dari kos apa di fakulti pendidikan, saya pandai masak, pandai menjahit, and semua yang seangkatan dengannya. Kenapa? Kononnya saya kelihatan ayu. Malah masa di lower form memang saya terkenal dengan keayuan walaupun saya seorang monitor kelas. Sehingga saya di panggil ayu. orang yang suka sangat panggil saya ayu adalah Siti Fatimah binti MohdAsri. Namun keayuan itu mungkin hanya kelihatan sipi-sipi setelah saya memegang jawatan di UTM.huuh... anyway... semoga keayuan itu menjaga maruah saya.

9.Makna nama saya :
- Stakat ni saya cari-cari tak jumpa. Selain dari panggilan Bai yang di panggil di institusi pendidikan dimana jua tempat saya menjejak. Saya dipanggil dengan panggilan Zura oleh keluarga walau dimana pun mereka berada. Dan maksudnya adalah 'ketinggian'.

10.Cinta itu adalah :
- Indah. Sangat indah. Terlalu. Saya tenggelam dalam cinta kepada Khaliq. dan cintaNya abadi. Saya fana' dalam cinta bersama zauj. aahhha.... Selepas berkahwin saya bagaikan mendapatkan nikmat syurga Allah didunia... maka rugilah orang yang tak kahwin kahwin. Dan hanya bercinta diluar pernikahan. Perbezaan antara keduanya adalah halal dan haram, pahala dan dosa, tenang dan gelisah.

11.Di suatu tempat, seseorang sedang :
- Merindui saya. Nunn di menara KLCC. Kemaruk dilamun cinta. Saya juga merindui dia.. hehe

12.Saya akan cuba :
- Melakukan yang terbaik untuk master saya dan grad dengan jayanya. Sesungguhnya saya sedang melangkah ke dunia engineering instead of science. Anyway lagi... Saya memang suka bidang akademik. Saya akan cuba sedaya upaya untuk menjadi orang yang berharga pada dunia dakwah walau dimana kaki melangkah, langit dijunjung, tangan menaip.

13.Ayat SELAMANYA membawa maksud :
- Kehidupan yang kekal abadi di alam akhirat. Saya ingin berjumpa lagi dengan orang-orang yang saya sayang di syurga. Maka saya doa semoga kami sentiasa menjaga amal soleh dan musleh serta meninggalkan larangan Allah.

14.Telefon bimbit saya :
- baru saja di beli oleh en. Zauj pada bulan Feb yang lepas selepas beliau mendapat gaji pertama dengan harga yang saya pun tak pernah spend sebanyak tu untuk HP. JazakAllahu khair... BarakAllahu lana...

15.Bila saya terjaga dari tidur :
- Syukur kepada tuhan yang menghidupkan setelah kematian di pagi-pagi hari. Semoga Allah merahmati orang-oran yang berpagi-pagi. Dan kerja rutin saya mempersiapkan apa yang patut esp sarapan. Maka keluarlah kami pada pukul 6.30++ pagi dari rumah. Awal bangat. Namun lately asyik lambat jer... Kesian en. Zauj sampai tempat kerja lambat. And kesian kat saya yang kena tunggu dia kat ofis sampai dah takde makhluk pun di ofis ni. Alangkah merananya kerana saya sampai ofis ketika semua makhluk baru bangun tidur..

16.Saya paling meluat apabila :
- Baca/ tengok berita yang berkaitan dengan seks. Bagaikan kehidupan ni hanya untuk itu.Sehinggakan semua hal-hal kehidupan dikaitkan dengan itu. Termasuklah isu politik currently.

17.Pesta/Parti adalah :
- Bila berkumpul untuk mentelaah ilmu. Hobi saya suka attend daurah. Walaupun saya selalu mengantuk dalam kelas, tapi saya tak pernah mengantuk dalam daurah kecuali sekali kerana mood home sick.

18.Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah :
- Anak kucing saya. Sejak kecil sampai terakhir kali saya tinggal dirumah famili kelantan, itulah pet kami.

19.Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :
- Masa di alam degree di UTM. Saya rasa boleh buat apa yang saya suka. Hidup hanya sekali, jom enjoy. dan enjoyment saya adalah dalam bidang dakwah... huuuhh puah hati. Anyway berada di tangga kedua maratib 'amal adalah keseronokan yang tak terkata. Itulah nikmat syurga yang saya maksudnya. Kita tak akan mampu nak elaborate suasana syurga kan....?

20.Hari ini :
- saya kena siapkan proposal saya. walaupun semalam telah berhempas pulas memahami apa yang perlu saya tulis. Sehingga akhirnya mata saya tewas.* saper suruh baca sambil baring.

21.Malam ini saya akan :
- Rehatkan badan. Dan cuba sedaya upaya siapkan semua kerja di ofis. kalau tak, ada gayanya proposal ni balik rumah lagi.

22.Esok pula saya akan :
- siapkan proposal lagi kalau tak siap jugak harini. kalau tak saya akan study lagi untuk master saya. jangan jadi research pHD sudahlah. Macam research PSM saya yang hampir jadi research master.

23.Saya betul-betul inginkan :
- Sentiasa bersama en. Zauj. hahaha..... angau yang sengal. Kalau boleh nak dia pergi kerja lambat-lambat, and balik cepat-cepat. Angau cinta lepas kahwin, dapat pahala ek....
- Dapat habiskan master dalam tempoh dua tahun termasuk present sebab tak sabar-sabar nak sambung ke pringkat yang lebih tinggi. And jadi pensyarah.. huuhuu...
- Sebuah taman bunga untuk rumah saya. pokok-pokok yang saya beli di Cameron satu demi satu mematikan diri.,

24.Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini :
- Muka saya dah kurang sikit kering. Mungkin hasil usaha menggunakan facial wash HIMALAYA yang dibayar oleh en Zauj. Dia pun pakai sekali...huhuhu...kantoi!

25.Pusat membeli-belah atau arked permainan :
- So far pusat membeli belah belum lagi arked permainan.

26.Makanan Barat atau Jepun :
- Sedang di cuba-cuba

27.Bilik yang terang atau gelap:
- Terang! Takut gelap.

28.Makanan segera adalah :
- Tolak jauh-jauh... sila jaga kesihatan anda. apatah lagi sekarang ada kes telur tiruan. huuuhhh menyakitkan hati saya.

29.Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang?
- I love you

30.Siapa yang anda nak Tag?
- Tak de sesiapa pun. Tapi sesiapa rajin, jawablah soalan ni.

4 comments:

madziani said...

Salam,

alamak, nampaknya saya bawak pengaruh buruk pada kamu :(

btw, jawapan anda dalam entri ini tetap ada dakwahnya. tak macam saya. mengarut je lebih, huhu.

Tarhata Kiran said...

mad....

sesungguhnya entry kali ini adalah versi mengarut,,... huhu...

juuumm buat entry bagus2.... dakwah and tarbiyyah 'ala kulli hal...

sukma atiqah said...

salam.. =)

no.10 anda buat saye rase nk kahwin! hikhik ;)

Tarhata Kiran said...

sukma atiqah:

haha...harap dapat pilih cara kahwin yang betul