Lilypie Second Birthday tickers Lilypie Maternity tickers

Saturday, January 19, 2013

Zoo Negara

Bismillah....

Bersiaran dari meja sunyi dikala pagi hari. Mata belum mengantuk. Bagaimanakah. Terasa juga sikecil itu bergerak-gerak. Mungkin untuk kali pertama terasa. Atau sebenarnya pergerakannya tidak disedari kerana busy melayan kakaknya yang masih manja. Semoga jundullah yang masih menyempurnakan urusannya di dalam rahim ummi ini berkembang dengan sihat dari segi fizikal dan rohaninya.

Kakak Hamnah sangat suka belajar. Sukaaaa sangat baca buku. Tiru gaya ummi baca Quran bila mula membeleknya. Adalah hasil yang terjadi pada mushaf tersebut bila dah terbiasa di tangannya. Buku-buku kakak Hamnah ada banyak gambar binatang. Kakak belajar binatang juga dari flash card dan meniru gaya bunyi binatang tersebut. Abi lah yang rajin mengajarnya. Yang paling senang untuk kakak Hamnah belajar bunyi, "moooooo" and "aaaauuuuuummm". Lembu dan harimau respectively.

Seminggu selepas Hamnah keluar wad, ada tour GEMA negeri di UIA Gombak, (bertukar tempat kemudiannya) maka abi dan ummi merancang untuk ke Zoooo Negara after majlis tersebut. Tidak di plan dari rumah, maka pakailah abi dan ummi dan Hamnah pakaian rasmi dan cun belaka...




Mula-mula tengok zirafah....Tingginay zirafah ni... Ummi pun macam first time je tengok zirafah ni..


Hi cik adik manis...suka kakak Hamnah


with abi..
and ummi... 


african lion

bagi makan pada mouse deer 

buat bunyi harimau..."auuuuummmm".. dengan gaya mulutnya

bersama encik kumbang... "en.kumbang...nak ngorat boleh tak..."

Ok...sekian sahaja gambar Nah bersama binatang yang Nah belajar....



No comments: