Wednesday, May 8, 2013

Salam Rindu Buatmu

Bismillah...



Salam penuh kerinduan buat mereka semua di atas. Kak Su, Kak Diana, kak Mar, dan kak Adah. Tidak terkandung dalam gambar ini, yang amat dikasihi kak Miah. Semuanya kak kak.... Rindu suatu ketika dahulu bersama mereka kerana saya selalu menjadi adik yang manja. Dan sebelum berpisah dengan mereka yang keluar dulu dari bumi UTM, saya dululah yang bersedih hati. Kerana saya bakal hilang tempat saya bermanja dan mencurahkan isi hati. Walaupun saya pernah menjadi ketua mereka, namun kasih mereka tetap sama malah sangat membantu saya menjalankan amanah. Yang pastinya kini semua dah grad. Tinggal kak Adah masih di UTM menyelesaiakn mastersnya. Ada yang dah kawen, yang akan kawen dalam masa terdekat dan yang masih menunggu masa. 

Kita dalam ketentuan hidup masing-masing. Alhamdulillah... kita masih sama-sama di jalan dakwah. Sesuatu yang saya sangat concern dengan kita bila kita keluar nanti. Kini kita semua dah besar... dah ada anak... Terkadang rasa tak percaya bahawa diri ini rupanya dah terlalu besar. Apatah lagi bila menyulam kembali memori kita dulu, rasa diri ini masih kanak-kanak yang dulu. 

Apapun jalan yang kita lalui, pastinya ada cabaran hidup masing-masing. Ada perkara yang kita tidak mahu ianya berlaku dalam hidup kita, tetapi dengan kehendak Allah ianya berlaku. Ada perkara yang tidak kita senangi dalam hidup, dan ianya jauh dari diri kita suatu ketika dulu kini amat dekat dan amat menduga hati kita. Apa yang kita harapkan dari sebuah cita dan angan tak semudah itu Allah nak bagi. Apa yang kita minta daripada Allah tidak semestinya itu yang kita dapat. Dan saat begini amat membuatkan saya rindukan kalian. Rindu sangat. Sangat-sangat. Rindu untuk menceritakan semua cabaran hidup ini. Rindu nak dengar pujukan manja dan lembut dari kalian. Rasanya masih tidak ada manusia di dunia ini yang mampu menggantikan tempat kalian. Hebatnya cinta. Ya Allah pertemukanlah kami kembali.


Biarkan kerinduan di lautan memori
Mengimbau kenangan indah yang mengetuk emosi
Masih segar di ingatan saat mesra berputik
Hatimu bawa sinaran cahaya inspirasi


Sahabat…
kau sesungguhnya
Temanku…
dikala suka dan lara

Tika ku buntu
diselubungi sendu
Kau tiupkan ketabahan kuntum
mengukir senyuman

Bagaikan embun
hilang diterbit fajar
Kau pergi jauh mengejar cita
Menggapai redha Yang Esa

Duhai sahabat dengarkanlah
Bicara hatiku ini
Meskipun jarak memisahkan
Namun tiada rentap kasih

Biarlah waktu menetukan
nilai ukhwah yang terjalin
Teruskanlah perjuangan hingga
Ke titisan darah terakhir

Dan aku masih di sini
terus mendaki
puncak tertinggi hidupku

Dan aku terus menanti
saat yang manis
akan berulang kembali

Sahabat…

Devotees





No comments: