Tuesday, October 13, 2009

Mujahidah Solehah


“ Aku membayangkan al-mujahid itu sebagai seorang pemuda yang sentiasa membuat persiapan, menyediakan bekalan, berupaya menguasai fikiran yang memenuhi setiap sudut jiwa dan segenap jurusan hatinya. Dia sentiasa berfikir dan menumpukan perhatian sepenuhnya terhadap persiapan yang terus-menerus. Apabila diseru dia menyahut. Apabila dipanggil dia menjawab. Pulang dan perginya, perkataan dan bicaranya, kesungguhan dan gurauannya tidak melampaui bidang yang disediakan untuknya. Dia tidak mengambil tugas selain daripada yang telah dituntut ke atasnya. Dia berjihad di jalanNya. Kamu dapat membaca dari garis wajahnya, melihat pada kilauan matanya dan mendengar pada gerakan lidahnya segala yang bergelora dalam hatinya berupa hawa yang melekat, kesakitan yang terpendam, keazaman yang benar, kesungguhan, cita-cita yang tinggi dan matlamat yang jauh sentiasa memenuhi jiwanya....”


(As-Syahid Imam Hassan al-Banna)



8 comments:

fazilah said...

x ada lagi...... :-(...mogok la cenggini

fazilah said...

wow...

chinese look

nurul farhana yanti a.ghani said...

yanti pn xde... huhu sobsob

lawatan rasmi said...

salam, sy ghase kan, akhawat tak elok letak gmbr yg jelas-jelas...tkt timbul fitnah. ape kate kte smpan je dlm folder, bt smpanan sndiri. tk perlu dipapar2...mmg sweet pn. tp lbh bsr impaknya, timbul ftnah. sekadar menegur.asiifi.nmpk mcm jelas sgt gmbr ni

Tarhata Kiran said...

Assalamu'alaykum....

akhirnya....huhu

jazakumullah kepada 'lawatan rasmi' yang melawat dan memberi peringatan...'kata' baik..

so, to kaklah and yanti..tak bolehlah posing kat sini lagi...posing dalam folder jer ek...

insyaAllah.... semoga segala memori terindah itu lebih menguatkan langkah kita dalam perjalanan dakwah...

where ever you are... who you are...thabat!

fazilah said...

kuang3...
jazakumullah lawatan rasmi...

kami adalah org2 yang suka ditegur.

Tarhata Kiran said...

suka...suka...

kalau boleh kenal 'lawatan rasmi' lagi suka...:-)

Tarhata Kiran said...

jazakumullah atas peringatan...:-)