Lilypie Second Birthday tickers Lilypie Maternity tickers

Sunday, June 23, 2013

Nawar 'Aqilah

Bismillah...

Alhamdulillah.... selamat sudah melahirkan mujahidah ke dua... agak lambat memilih nama untuk second mujahidah ni. Bila berborak masa dia kat dalam perut we just call her "adik". And lastly we decided that the best name for second mujahidah is NAWAR 'AQILAH. Which Nawar bersempena nama sahabiah yang merupakan ibu kepada Zaid bin Thabit which is sahabat yang bertanggungjawab mengumpulkan al-Quran kepada bentuk mushaf. an-Nawar bintu Malik al-ansoriyyah. Anak yang hebat di didik oleh seorang ibu yang hebat, dan Nawar adalah seorang ibu yang cerdik. 'Aqilah pula ada brilliant. sesuai dengan sifat Nawar yang diinginkan. Semoga Nawar membesar menjadi seorang mujahidah yang brilliant.






Kisah bersalin kepada Nawar hampir sama dengan Hamnah. Admit dengan sedikit contraction and bukaan hanya 2 cm... Tak sakit sangat ok...cuma kekerapannya adalah regular. Setelah mempertimbangkan beberapa faktor, maka kami decide untuk cepatkan contraction dengan memasukkan drip. Bila contraction bukan lagi natural which if we can imaging, kesakitan yang sepatutnya di bahagikan antara beberapa hari tu di compactkan dalam satu masa. Allah sajalah yang memahami sakitnya. Saya yang semakin manja sejak kawin ni siap meleleh air mata lagi with small screaming... hehe... Hubby sentiasa ada di tepi dan saya tak bagi dia ke mana-mana, dengan harapan dia boleh jadi painkiller untuk kesakitan tu. 

Setelah 2 jam setengah after drif progress bukaan baru 1 cm... owh...sadis... Dah tak tertanggung, so I requested for painkiller through injection, my hubby terus minta epidural. Dah takleh nak fikir sangat, setuju je. Just after 1 hour after epidural bukaan telah mencapai 10cm...Dah boleh bersalin. Maka lahirlah mek comel pada pukul 7.17 pm pada 27 Rejab (Isra' Mi'raj), 06 hb 06 2013 Masihi.

Kakak Hamnah dan adik Nawar kedua-duanya dilahirkan dengan kulit yang putih. Adik Nawar putih dan kemerahan sehingga some people suka panggil dia Humaira' (sikecil yang kemerahan).








Harini adalah hari ke-19 beliau dilahirkan. Ummi hanya berpantang di rumah atas kayangan. Villa Tropika Apartment. Alhamdulillah so far baik-baik saja. Masa jumpa dengan O&G saya, Dr Fathimah, beberapa kali saya ditanya, "nanti siapa jaga?". Masa checkup, di labor room, sampailah jumpa lagi bila Nawar warded because of jaundice. Sebenarnya saya pun curious kenapa Dr sangat concern of that. Cuba positifkan minda, insyaAllah everything will be find if saya pantang sendiri tanpa orang tua. Hopefully my husband will take care of me dengan bersungguh-sungguh dan penuh kesabaran, dan saya juga dapat bersabar dengan sebarang situasi. ohhooo...