Lilypie Second Birthday tickers Lilypie Maternity tickers

Thursday, September 26, 2013

Two Little Angle at Home

Fuhhh...penat..mengantuk

Today jaga Hamnah dirumah, kakinya luka terguris apa tak tahulah. Biasa juga jaga Hamnah kat rumah. Nampak dia lebih happy kat rumah.

Pagi-pagi buat aktivti dulu bersama Hamnah dan dia sangat berminat. Harini aktiviti mewarna dan mengenali warna. Mulutnya cot cet cot cet....sambil sebut "Ba Ka Qa," mengeja dari al-Furqan.

Seperti biasa kalau Hamnah kat rumah maka ummi pun tak ada masa nak buat kerja lain, dan rumah akan semakin 'kemas' tanpa sempat di uruskan. Satu kita kemas, sepuluh yang dia 'kemas'.

Alhamdulillah adik Nawar tidur jer walaupun siang hari, bangun untuk menyusu then tidur semula. Ini menyebabkan ummi sayang nak hantar dia taska



bila bekerja dirumah, maka adalah masa untuk making breakfast

Skarang tengah pulun nak siapkan processing master, rasa tak ada masa nak buat 'homework' yang lain. Not in mood. Kejap-kejap rasa nak baking, fikir processing yang nak kena pulun dalam masa yng singkat, hilang terus mood tu. Master...oh master... semoga Allah permudahkan aku dan 'kau' wahai master

Bawa Cik Puteri Bintang Bestari Hamnah Mursyidah ke klinik untuk cuci dan balut luka sebab kat rumah tak ada stok ubat dan alat. Biasanya dia steady je bila luka, tapi kali ni dia menangis dan merengek. Mungkin lukanya dalam.


Kaki Hamnah kena balut. 

No comments: